úterý 6. ledna 2015

Masivní dřevěné parkety- moderní a praktické

Masivní dřevěné parkety- moderní a praktické

Dřevěné podlahy se užívají více jak 600let!  Dřevo je svými vlastnostmi výjimečný a originální materiál. Navozuje pocit klidu, tepla a dodává příjemnou energii. Dnes si můžete vybrat nejen oblíbené bukové a dubové dřevo, ale i exotické dřeviny. Typy dřevin se liší nejen vzhledem, strukturou, ale především vlastnostmi ke způsobu užívání.


Masivní dřevěné parkety

Masivní dřevěné parkety jsou nejžádanější podlahovou krytinou. Nabízí se v široké škále dřevin, rozměrů a jakostí a vytváří tak teplé domácí prostředí.  Mají výborné izolační vlastnosti. Životnost masivních parket se počítá na mnoho generací, to je dáno charakteristickou tloušťkou 22mm. Jedním z důkazů jsou staré parketové podlahy v historických objektech. Předností masivních parket je schopnost absorbovat a uvolňovat vzdušnou vlhkost, tím se udržuje stabilní klima v interiéru a jsou tak vhodné pro alergiky.

Klasické parkety - Nejvíce využívány jsou dubové parkety a to pro svou tvrdost, odolnost, ale i příjemný vzhled. Velkou předností dubových parket je prakticky neomezená životnost.

Parkety z exotických dřevin - Obliba exotických parket prudce stoupá. Exotické parkety se totiž vyznačují krásným netradičním vzhledem, výjimečnými vlastnostmi a již i cenovou dostupností. Tropické dřeviny se vyznačují exkluzivním nezaměnitelným vzhledem, vysokou odolností, tvrdostí a také dlouho životností.


Údržba

Povrchové úpravy a ošetření mají významný vliv na životnost parket. Obnovitelnost povrchových úprav i parket samotných je obrovskou výhodou. Klasické masivní parkety s kvalitní povrchovou úpravou vytvoří hladký povrch, který se snadno udržuje. Postačí vysavač nebo vytření podlahy navlhčeným hadrem. Způsob pokládky má svá pravidla, proto doporučujeme profesionální firmy.


7 komentářů:

  1. Jako za sebe musím říct, že parkety jsou fakt parádní. Měli jsme je na starém bytě a byl jsem s nimi spokojený. Jen teda jednou je bylo potřeba zbrousit, což byla docela fuška. Teď už ale bydlíme jinde a máme tu všude PVC podlahy a ty mám taky rád. Hlavně z hlediska údržby jsou méně náročné než ty parkety.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. PVC podlahy určitě nejsou špatné. Taky jsem nad nimi uvažoval když jsme dělali podlahy u nás doma. Co si ale myslím, že je ještě lepší volba než PVC jsou vinylové podlahy. Právě ty jsem nakonec zvolil já. Prý i vydrží víc, než PVC, což je podle mě určitě výhoda.

      Vymazat
  2. Pro dřevěné podlahy mám prostě slabost. Nejen v interiéru, ale klidně i v exteriéru. Hodně teď uvažuji nad tím, že bych si právě dřevěnou podlahu nechal udělat kolem bazénu. Nedávno jsem si totiž pořídil na zahradu plastový bazén a říkal jsem si, že dřevěná podlaha by kolem něj mohla vypadat dobře. Navíc je to něco, co jen tak někdo nemá.

    OdpovědětVymazat
  3. Mě trochu mrzí, že bytů s dřevěnými parketami je dnes čím dál méně. A když už se nějaký takový byt najde, tak je většinou ve strašném stavu a vyžaduje spoustu oprav. Nám se jeden takový nedávno ale najít povedlo přes realitní kancelář v Karviné. Dokonce i velice dobře situovaný. Nebyl sice v ideálním stavu, ale určitě to nebyl byt, do kterého by člověk musel investovat statisíce jen aby se v něm dalo nějak slušně bydlet.

    OdpovědětVymazat
  4. My jsme nedávno řešili, jakou podlahu si pořídit do obývacího pokoje a manžel vybral právě parkety z masivního dřeva. Tato podlaha je úžasná, a ještě jsme si na ní chtěli pořídit dva kusové koberce, abychom měli nohy v teple. Naštěstí nám kamarádka poradila internetové stránky, kde měli přesně koberce, které se hodily ke stylu našeho interiéru.

    OdpovědětVymazat
  5. Tady ty moderní parkety vypadají skvěle, ale ony i ty klasické mají něco do sebe. My je právě máme v ložnici a v obýváku a je to paráda. Co se obýváku týče, tak ten ale ještě nemáme plně zařízený. Máme tam pouze sedačku a pár kousků nábytku, ale do budoucna bych ještě ráda investovala třeba do nějaké pěkné obývací stěny.

    OdpovědětVymazat
  6. Podle mě jsou parkety nejlepší podlaha a nikdy bych neměnila, jelikož to je nejlepší materiál a pokud se o ně člověk dobře stará, tak je to podlaha na celý život. Ještě se k nim perfektně hodí můj nový krb, který jsem si koupila tady. Byla jsem velice překvapená, jak dokáže rychle vyhřát celou místnost.

    OdpovědětVymazat